„Szlakiem tyskiego alfabetu: osiedle A”
Podstawa programowa: przyswojenie informacji z różnych dziedzin sztuk plastycznych oraz architektury; zapoznanie się z twórczością artystów i architektów w obrębie „małej ojczyzny”; znajomość dziedzictwa kulturowego najbliższego otoczenia, znajomość lokalnych zabytków i dzieł architektury (historycznej i współczesnej); identyfikowanie się z „małą ojczyzną” i poczucie współodpowiedzialności za jej rozwój i kształtowanie ładu przestrzennego; przejawianie troski o pamiątki i zabytki historyczne.
„Szlakiem budowy nowego miasta: A, B i Stare Tychy”
Podstawa programowa: przyswojenie informacji z różnych dziedzin sztuk plastycznych oraz architektury; zapoznanie się z twórczością artystów i architektów w obrębie „małej ojczyzny”; znajomość dziedzictwa kulturowego najbliższego otoczenia, znajomość lokalnych zabytków i dzieł architektury (historycznej i współczesnej); identyfikowanie się z „małą ojczyzną” i poczucie współodpowiedzialności za jej rozwój i kształtowanie ładu przestrzennego; przejawianie troski o pamiątki i zabytki historyczne.
„Szlakiem budowy nowego miasta: W stronę nowoczesności”
Podstawa programowa: przyswojenie informacji z różnych dziedzin sztuk plastycznych oraz architektury; zapoznanie się z twórczością artystów i architektów w obrębie „małej ojczyzny”; znajomość dziedzictwa kulturowego najbliższego otoczenia, znajomość lokalnych zabytków i dzieł architektury (historycznej i współczesnej); identyfikowanie się z „małą ojczyzną” i poczucie współodpowiedzialności za jej rozwój i kształtowanie ładu przestrzennego; przejawianie troski o pamiątki i zabytki historyczne.
„Szlakiem budowy nowego miasta: Na południe!”
Podstawa programowa: przyswojenie informacji z różnych dziedzin sztuk plastycznych oraz architektury; zapoznanie się z twórczością artystów i architektów w obrębie „małej ojczyzny”; znajomość dziedzictwa kulturowego najbliższego otoczenia, znajomość lokalnych zabytków i dzieł architektury (historycznej i współczesnej); identyfikowanie się z „małą ojczyzną” i poczucie współodpowiedzialności za jej rozwój i kształtowanie ładu przestrzennego; przejawianie troski o pamiątki i zabytki historyczne.
„Wzrok też może podróżować”
Podstawa programowa: poznanie historii i tradycji swojej okolicy oraz ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; znajomość lokalnych zabytków, umiejętność opisywania ich dziejów; identyfikowanie się z „małą ojczyzną” i poczucie współodpowiedzialności za jej rozwój i kształtowanie ładu przestrzennego.
„Śladami tyskiego street artu”
Podstawa programowa: wspieranie samodzielnej eksploracji świata; czytanie obrazów, wyodrębnianie i nazywanie ich elementów, nazywanie symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu; rozróżnianie figur geometrycznych; opisywanie zabytków i pomników, czytanie prostych planów, interpretowanie map i wskazywanie kierunków, rozwijanie wyobraźni przestrzennej; rozwijanie postawy odpowiedzialności za kształtowanie ładu przestrzennego „małej ojczyzny”, własnego regionu i Polski, rozpoznawanie w terenie charakterystycznych obiektów i tych decydujących o atrakcyjności, identyfikowanie się z „małą ojczyzną”; przejawianie troski o pamiątki i zabytki historyczne.